Koncom júna som sa s partiou zahraničných agentov vybrala na spoznávanie švajčiarskych metropol, konkrétne troch najznámejších turistických miest, ideálnych na víkendový pobyt, či dlhší relax pri niektorom zo švajčiarskych priezračných jazier. Nemala som okrem povestnej vlakovej dochvíľnosti žiadne očakávania, keďže som vo Švajčiarsku nikdy predtým nebola. Moja cesta začala vo Viedni, odkiaľ som letela spoločnosťou Swiss International Airlines do Zurichu. Mala som vopred kúpený 6 dňový lístok Swiss Travel Pass, ktorý platí na vlaky, MHD, lode i múzeá. Prílet a nasledovný presun z Zurichu do Ženevy bol veľmi jednoduchý, vlaková stanica je rovno pod príletovou halou. Najlepšie je stiahnuť si aplikáciu, kde človek uvidí všetky spoje ako sa najlepšie dostať do cieľovej stanice. To som ja samozrejme neurobila (pod heslom šusterove deti chodia bosé :)) ale milí okoloidúci mi poradili ako a kde nasadnúť aby bola cesta čo najjednoduchšia. Nasledovala trojhodinová cesta vlakom do Ženevy. Musím uznať že cesta švajčiarskym vlakom je naozaj o 10 tried vyššie ako v iných európskych mestách. Ja som mala lístok do prvej triedy, no myslím že by som to kľudne prežila aj v druhej, keďže všade sú pohodlné kreslá, fungujúca klíma, reštauračný vozeň, tichá zóna, a podobne. V Ženeve som pokračovala do môjho hotela. Bývala som v krásnom Mandarin Oriental pri nábreží Rhône. Hotel prerobil gro svojich izieb, takže dostali moderný, no stále chic dizajn. Z jedného poschodia dokonca spravili wellness a fitness poschodie, takže v prípade zlého počasia je tu stále čo robiť. Poobede som sa stretla so svojou skupinkou a vybrali sme sa na prechádzku mestom a do tradičnej ženevskej reštaurácie na večeru. V tom čase bol v meste hudobný festival, čo dodávalo historickému centru výbornú atmosféru, po uliaciach sedeli a hrali pianisti na klasických piánach, spievali rôzne zahraničné aj domáce súbory a ľudia sa bavili na uliciach do skorého rána. Na druhý deň sme mali na programe ochutnávku vína v ženevskom vidieku, kam sme sa dostali elektrickými Tuk-Tukmi. Celá cesta bola zážitok sám o sebe, milí pán vodič nám do tuk-tuku nachystal víno a drobné pohostenie a porozprával nám o histórií mesta. Na vidieku sme navštívili malé rodinné vinárstvo, kde nám urobili ochutnávku výborných švajčiarskych vín. Poobede sme sa ešte vybrali na obhliadku hotela Beau Rivage - známeho historického hotela, kde bývala Sissi. Pred týmto hotelom ju nakoniec aj zabili a na jej počesť je tu postavený krásny pomník. Nám sa poobede trochu pokazilo počasie, tak sme sa vybrali na kurz výroby švajčiarskych hodiniek do spoločnosti Initium so storočnou tradíciou. Ženeva ako mesto má oveľa viac čo ukázať okrem tradičných nákupov luxusných hodiniek či oblečenia. Návštevníci môžu navštíviť výborné reštaurácie, prevážať sa loďou po ženevskom jazere, spoznávať jej krásne okolie, či vybehnúť na obrovské ruské koleso.

Na ďalší deň sme sa s mojou skupinkou vybrali do Lausanne. Opäť vlakom - príchody a odchody sú na minútu presné - naozaj na minútu, neuveriteľná predstava v niektorých iných krajinách :)

Do Lausanne sme prišli ráno, stretli sme sa s našou sprievodkyňou, ktorá nás previedla celým mestom. Začali sme v hoteli Lausanne Palace kde bývala Coco Chanel, hotel má skvelú polohu ak si chcete užiť centrum, nákupy, bary a podobne. Krásne mestečko vystavané v kopci ma očarilo, videli sme tu dokonca korunováciu nového parlamentu, počas ktorej sa mesto a jeho obyvatelia premenili na historických vojakov a dámy v krojoch. Ľudia v centre oslavovali, všade boli stánky s miestnymi pochutinami a vínom či živou hudbou. Po prehliadke mesta sme sa metrom vybrali k jazeru do Olympijského múzea a do nášho hotela. Musím povedať že žiadny z hotelov ma neuchvátil tak ako Beau-Rivage Palace Lausanne. Hotel postavený v dvoch histoických budovách, s krásnym obrovským spa a ešte krajším výhľadom na jazero. Tu by som si vedela predstaviť stráviť aj mesiac :) V hoteli bývali  snáď všetky celebrity sveta, od Kofiho Anana, Johna Kerryho po Angelinu Jolie. Vďaka jedinečnej polohe sa ocitnete v luxusnej prímorskej destinácií 10 minút od centra mesta. Počas našej návštevy sme sa vybrali cez hotelový areál (kde je mimochodom pochovaný pes Coco Chanel - chcela ho mať vo svojom hrobe na miestnom cintoríne, no mesto jej to nedovolilo) do Olympijskeho múzea. Ak cestujete sami či s deťmi, odporúčam nevynechať toto miesto plné histórie, športových výkonov, náučných i zábavných staníc. Po návšteve múzea sme sa vybrali loďou na miestny vidiek, do historického Eppesses na ochutnávku vína. Nádherné dedinky, vinice v kopci nad jazerom, maličké vinárničky, starodávane domčeky obklopené krásnymi záhradami. Švajčiarsky vidiek je naozaj očarujúci a ochutnávka vína v Švajčiarsku znamená, že naozaj musíte ochutnať každé jedno víno aké v miestnom vinárstve kedy vyrobili.

Na konci výletu sme sa ešte vybrali na posledné dve noci do Zurichu. Zurich je v nemeckej časti krajiny, bola som preto veľmi zvedavá aký dojem na mňa urobí po úžasných francúzskych dedinkách a mestečkách. Na moje prekvapenie je Zurich krásne veľkomesto.  Štýlové i historické budovy na brehu jazera s výbornými hotelmi, reštauráciami či dizajnovými obchodmi a milými ľuďmi. Navyše nemecká presnosť a švajčiarska dochvíľnosť - čo viac si človek môže priať :) Mesto ma naozaj očarilo, musím povedať že po dvoch dňoch som usúdila, že sa mi toto mesto páči asi najviac. Ak by ste Zurich navštívili určite odporúčam nevynechať Zunfthaus zur Waag - tradičnú reštauráciu v centre mesta. Majiteľ tu robí každý večer výnimočnú atmosféru a jedlo je naozaj fantastické. Vo všeobecnosti hodnotím moju cestu po švajčiarskych mestách ako výborný zážitok a nerozumiem prečo som sa sem nevybrala už skôr. Je to úžasná destinácia na predĺžený víkend či dlhší pobyt a už teraz sa teším na ďalšiu cestu do švajčiarskych hôr :)

Destinácie sme precestovali. Poskytneme Vám osobné rady.